Συμμετέχοντας στο Δίκτυο « Όταν η φύση Δημιουργεί… » και υλοποιώντας Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συναφή με τους θεματικούς άξονες, στοχεύουμε ώστε μαθητές και εκπαιδευτικοί:
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ
ü Να γνωρίσουν την ποικιλία της χλωρίδας και της πανίδας στο νησί της Χίου ή/και του τόπου που εξετάζουν.
ü Να ενημερωθούν για τις φάσεις παραδοσιακής καλλιέργειας των προϊόντων της Χίου ή/και του τόπου τους .
ü Να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν στοιχεία της λαϊκής μας παράδοσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς, όσον αφορά τη σχέση τους με το περιβάλλον και τη φύση γενικότερα.
ü Να μελετήσουν και να γνωρίσουν τα στοιχεία της σε διάφορους τομείς (Αρχιτεκτονική, κατοικία, ένδυση, διατροφή, υγεία, επαγγέλματα, ασχολίες, θρησκεία, ήθη, έθιμα και τέχνη, ντοπιολαλιά, ιδιωματισμοί)
ü Να συγκρίνουν το χθες με το σήμερα και να οδηγηθούν σε συμπεράσματα – προτάσεις.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ
ü Να κατανοήσουν το ρόλο του αβιοτικού περιβάλλοντος (έδαφος, κλίμα, νερό).
ü Να αναγνωρίσουν τη σχέση των παραγόμενων προϊόντων με την οικονομία και τον τρόπο ζωής της παραδοσιακής αλλά και της σύγχρονης κοινωνίας του νησιού και του τόπου τους.
ü Να διερευνήσουν την αλληλεξάρτηση της παραγωγικής διαδικασίας των προϊόντων από τη φύση με την αειφορική διαχείριση και αξιοποίησή τους από τον άνθρωπο της παραδοσιακής αλλά και της σύγχρονης κοινωνίας.
ü Να κατανοήσουν τη διαχρονική εξέλιξη του ρόλου της παραγωγικής διαδικασίας στην αυτονόμηση της παραδοσιακής αλλά και της σύγχρονης κοινωνίας.
ü Να κατανοήσουν τη σχέση αλληλεπίδρασης φυσικού περιβάλλοντος, λαϊκής παράδοσης και πολιτιστικής κληρονομιάς, η οποία θα συμβάλλει αποφασιστικά στην προστασία, διατήρηση και αξιοποίηση των ιδιαίτερων περιβαλλοντικών χαρακτηριστικών στοιχείων κάθε τόπου, με αειφορική κατεύθυνση και προοπτική.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΙ - ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΙ
ü Να συνεργαστούν στη δυναμική της ομάδας.
ü Να οικοδομήσουν σχέσεις συνεργασίας διαφορετικών σχολείων και περιοχών μέσα από το επικοινωνιακό πλαίσιο του Εθνικού Θεματικού Δικτύου.
ü Να αναπτύξουν την ικανότητα ανταλλαγής απόψεων και εργασίας σε ομάδες δια ζώσης ή μέσω τηλεδιάσκεψης στις ετήσιες συναντήσεις του Δικτύου.
ü Να εξοικειωθούν στη δημιουργική δράση μέσα από τα εργαστήρια, τις δραστηριότητες και τη μεθοδολογία του Δικτύου.
ü Να υιοθετήσουν τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος και να δημιουργήσουν προοπτικές αειφόρου ανάπτυξης.
ü Να συμβάλουν θετικά στη διατήρηση της φυσιογνωμίας της λαϊκής παράδοσης και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ
ü Να μετατραπούν σε φορείς διάχυσης των εμπειριών τους στην τοπική κοινωνία και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
ü Να αναπτύξουν ικανότητα λήψεως αποφάσεων και δημιουργικής παρέμβασης.
ü Να προσδώσουν αξία στον απλό τρόπο ζωής των ανθρώπων της υπαίθρου.
ΑΥΤΟΜΟΡΦΩΤΙΚΟΙ-ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ
ü Να αναγνωρίσουν την ομορφιά της φύσης.
ü Να αναγνωρίσουν την αξία της λαϊκής τέχνης και να σχηματίσουν πρότυπα μοντέλα αισθητικής.
ü Να αναπτύσσουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
ü Να χειρίζονται γεωργικά εργαλεία απαραίτητα για την καλλιέργεια της γης και τη συγκομιδή των προϊόντων.
ü Να μεταποιούν φυσικά προϊόντα.
ü Να μάθουν να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες στις εργασίες τους και στο πεδίο, καθώς και να επικοινωνούν διαδικτυακά με τις άλλες Περιβαλλοντικές Ομάδες που συμμετέχουν στο Δίκτυο.
ü Να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα των εργασιών τους.